Τελευταία Νέα Print
Saturday, 07 July 2007 09:54

 

Σας καλωσορίζουμε στη χαρά, στη δημιουργία, στη γνώση και στο παιχνίδι σε ένα ασφαλές, οικογενειακό και στοργικό περιβάλλον, που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και στην κοινωνικότητα του!

 

Ο Σεπτέμβριος ήρθε και τα σχολεία άνοιξαν! Το Κάστρο των Μικρών Πειρατών γέμισε από χαρούμενες και ζωηρές φωνούλες!... Στα παιδικά προσωπάκια ζωγραφισμένη η αγωνία και η χαρά να γνωρίσουν το καινούργιο τους περιβάλλον... Είναι ο μήνας προσαρμογής. Μέσα από χαρούμενα παιδαγωγικά παιχνίδια γνωριζόμαστε με στόχο την ομαλή ένταξη των παιδιών στο σχολείο. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε με τρόπο ουσιαστικό στη ψυχική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης, κατανόησης και συνεργασίας.


 

Δραστηριότητες εκπαιδευτικού προγράμματος:

 

  • Ομαδική κατευθυνόμενη δραστηριότητα (κύκλος - συζήτηση). Συμβάλει στην καλλιέργεια της γλώσσας των παιδιών, εμπλουτίζει το λεξιλόγιό τους, τους προσφέρει πλήθος γνώσεων, καθώς και την δυνατότητα έκφρασής τους, τα κοινωνικοποιεί, τους διασαφηνίζει ορισμένους κανόνες συμπεριφοράς και καλλιεργεί την κριτική τους σκέψη. Ακόμη, εξελίσσει τις πνευματικές τους δυνατότητες, κεντρίζει το ενδιαφέρον τους για κάθε τι που διαδραματίζεται, ή υπάρχει ή παρουσιάζεται και τα βοηθά να απαλλαγούν από φοβίες, δειλίες και προκαταλήψεις.
  • Το τραγούδι. Είναι μέσο ψυχαγωγίας και έκφρασης των συναισθημάτων των παιδιών. Το τραγούδι ταξιδεύει τα παιδιά στα εξωτικά μονοπάτια του μουσικού κόσμου, τα βοηθά να αισθανθούν την ομορφιά της μουσικής  και την αρμονία. Ταυτόχρονα, συμβάλει και στην αισθητική καλλιέργεια των παιδιών.
  • Ζωγραφική και χειροτεχνίες. Συμβάλουν στην καλλιέργεια του δημιουργικού πνεύματος, στην άσκηση των μυών του παιδιού, με σκοπό την προετοιμασία του για γραφή. Επίσης, το παιδί ανακαλύπτει και εξελίσσει κάθε πνευματική και καλλιτεχνική δυνατότητα.
  • Αισθητηριακές ασκήσεις. Με τις αισθητηριακές ασκήσεις αποβλέπουμε στην άσκηση των αισθητήριων οργάνων ώστε να γίνουν ικανά τα παιδιά να μεταδίδουν ακριβείς και σωστές εικόνες στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να εξασκείται η προσοχή, δηλαδή η μνήμη, να προάγεται η κρίση και να οδηγείται η σκέψη τους σε μια πιο λογική συνοχή. Τα βοηθά στη διασαφήνιση των εννοιών και στην εξάσκηση του μυαλού.
  • Προ-μαθηματικές έννοιες. Στόχος είναι η κατάκτηση των βασικών προ-μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών, όπως για παράδειγμα αυτές του χώρου και του χρόνου, της σύγκρισης, της αντιστοίχησης και της έννοιας των αριθμών.
  • Προ-γραφή. Έχει ως στόχο να μυηθούν τα παιδιά στη σωστή φορά της ελληνικής γραφής. Η γραφή αποτελεί μια διαδικασία, η οποία βρίσκεται σε συνεχή αλληλεξάρτηση με την κινητικότητα και τα καθημερινά βιώματα των νηπίων. Ο γραφικός χώρος μπορεί στην αρχή να είναι ο φυσικός χώρος όπου το παιδί με την συμμετοχή του σώματός του σχηματίζει τα γράμματα και σταδιακά τα γράφει σε χαρτιά όπως στο ελεύθερο σχέδιο.
  • Αγγλικά. Τα αγγλικά διδάσκονται καθημερινά μέσα από τα παιχνίδια, τα τραγούδια, τα παραμύθια και τις εικόνες, έτσι ώστε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την αγγλική γλώσσα και να την χρησιμοποιήσουν ως μέσο έκφρασης.
  • Παραμύθια - Διηγήσεις. Η ευαισθησία της ανθρωπιάς, η αλήθεια και η ομορφιά της γνώσης κρύβονται μέσα στα παραμύθια και τους μύθους που αποτελούν τον σημαντικότερο παράγοντα για την ψυχοκινητική και νοητική εξέλιξη των παιδιών.
  • Θεατρικό παιχνίδι. Με το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και νιώθουν το συναίσθημα της χαράς. Ανακαλύπτουν το σώμα τους, τα χρώματα, τη μουσική και τη δημιουργία.
  • Μουσικοκινητική αγωγή. Επιστρατεύει το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή. Όλα αυτά γίνονται βιωματικά μέσα από το σώμα και την κίνηση του παιδιού με ένα πολύ ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο, με το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα ORFF.
  • Ομαδικό παιχνίδι. Το παιχνίδι κοινωνικοποιεί τα παιδιά, τους παρέχει ευκαιρίες για ανάπτυξη πρωτοβουλιών, τα πειθαρχεί, καλλιεργεί τη φαντασία και την δημιουργικότητά τους, τους προσφέρει ευχαρίστηση και διασκέδαση.
  • Κουκλοθέατρο. Μια συναρπαστική δραστηριότητα με μεγάλη ψυχολογική και παιδαγωγική αξία που συμβάλλει στην αισθητική τους ανάπτυξη.